“València Game City posicionarà la ciutat com a líder del gaming i els esports”

El nostre partner de juny: València Game City

València Game City és una iniciativa de l’Ajuntament de València dissenyada per a impulsar la indústria del videojoc i els esports electrònics locals, posicionant la ciutat com a referent global en el sector. Actualment, compta amb la participació de 30 empreses, amb l’objectiu de doblar aquesta xifra l’any vinent.

Amb una inversió de 150.000 € i sota la direcció d’Arturo Castelló, CEO d’Encom, la iniciativa està recolzada per l’experiència d’una figura clau en l’organització d’esdeveniments i competicions en la indústria del videojoc, el hardware i la tecnologia. Al seu currículum destaca la celebració de més de 10 edicions de DreamHack a València, el festival digital més gran del món, que enguany tindrà una edició encara més ambiciosa a la ciutat.

Hola, Arturo! Pots donar-nos una visió general de València Game City i dels seus objectius principals?

València Game City és una iniciativa públic-privada destinada a consolidar València com a hub líder en la indústria del videojoc i els esports electrònics. Els seus objectius principals inclouen:

  • Enfortir la indústria local.
  • Fomentar la innovació i l’educació.
  • Promocionar el turisme i la cultura.
  • Impulsar el desenvolupament tecnològic.
  • Utilitzar els videojocs i els esports electrònics com a eines d’inclusió social.

¿

Què va inspirar la creació de València Game City?

La necessitat d’estructurar una indústria local de videojocs i esports electrònics poc vertebrada, evitar la fuga de talent i aprofitar les oportunitats perdudes a causa de la falta de consolidació d’intents associatius previs. A més, el reconeixement social i la maduració de la indústria, juntament amb una voluntat política tangible i real, van motivar aquesta iniciativa.

Com encaixa aquesta iniciativa en l’estratègia més àmplia d’innovació i desenvolupament econòmic de la ciutat?

València Game City promou la integració de la tecnologia i la cultura digital en diverses àrees, incloent-hi la salut, l’esport, l’educació, el turisme i l’art. També fomenta la col·laboració públic-privada i la creació d’un ecosistema dinàmic que atraga inversions i talent, alineant-se amb el projecte marc València Innovation Capital.

Quins són els fites clau i els terminis per al desenvolupament de València Game City?

Algunes de les fites principals són:

  • La creació d’una identitat corporativa i el llançament d’un pla de comunicació.
  • La posada en marxa i dinamització de l’espai València Game City a La Harinera.
  • La creació de la Càtedra d’Esports i Active Gaming.
  • L’organització de missions comercials a fires internacionals del sector.
    En els primers dotze mesos també es treballarà en l’organització d’esdeveniments i trobades de networking i divulgació, aquí a València.

Quins recursos i associacions s’estan utilitzant per a recolzar aquesta iniciativa?

Disposem de recursos com ara:

  • El Centre d’Innovació La Harinera, que actua com a espai de treball i networking.
  • Una línia econòmica específica per al desenvolupament del programa.
  • Una xarxa de professionals, experts de la indústria, associacions empresarials i entitats col·laboradores.

Com s’està involucrant les empreses locals i startups en aquesta iniciativa?

Les empreses locals i startups poden participar mitjançant xarxes de col·laboració, esdeveniments i oportunitats de networking. València Game City també promou:

  • La participació agrupada en fires i esdeveniments internacionals.
  • El llançament de premis i reptes relacionats amb el desenvolupament de videojocs.
  • La inclusió en programes de formació i seminaris.

Quin impacte es preveu que tinga en l’economia local i el mercat laboral?

Es preveu que València Game City impulse l’economia local atraient inversions i creant oportunitats d’ocupació en el sector dels videojocs i esports electrònics. També fomentarà la formació de professionals altament competitius i promourà el desenvolupament de tecnologies emergents, contribuint així al creixement econòmic i la generació d’ocupació a la regió.

¿Com millorarà aquesta iniciativa la reputació de València a nivell nacional i internacional?

València Game City millorarà la reputació de València posicionant-la com a líder en la indústria dels videojocs i els esports electrònics, promovent la ciutat com a destinació atractiva per a esdeveniments i festivals de gran envergadura. A més, fomentarà la col·laboració amb hubs similars en altres ciutats i països, i atraurà empreses i professionals que triaran València com a destinació per establir-se.

¿Com veu l’evolució de la indústria del gaming a València en els pròxims 5-10 anys?
S’espera que es consolide encara més, amb un creixement significatiu en la formació de talent, el desenvolupament de noves tecnologies i l’atracció d’inversions. València podria convertir-se en un referent internacional, no sols en termes de producció de videojocs i esports electrònics, sinó també en innovació tecnològica i desenvolupament cultural.

¿Quins són els majors desafiaments que teniu per davant?
Potenciar la creació d’empreses sostenibles en el sector de videojocs i esports electrònics, atraure empreses del sector perquè s’establisquen a València, conscienciar la societat valenciana sobre la rellevància d’aquesta indústria i connectar el talent local i les empreses de gaming amb els desafiaments de la ciutat. Abordar aquests desafiaments és crucial per a assegurar l’èxit i la sostenibilitat a llarg termini de la iniciativa.

 

Retenció de talent

Com ens comenta Arturo Castelló, un dels objectius de Valencia Game City és retindre el talent format a la nostra ciutat. No parlem només de quantitat, sinó també de qualitat. Aquests són dos dels centres d’estudis de València dels quals ix el talent més punter per a la indústria del disseny i els videojocs.

Escuela Superior de Arte y Tecnología (ESAT) Innovation School

Aquesta escola privada s’ha posicionat com la 1a escola de videojocs a Espanya, la 4a a Europa i la 7a a tot el món, segons el rànquing elaborat per la American GAMEducation. Amb un enfocament en art, disseny i tecnologia, aquesta escola forma cada any professionals en:

  • Disseny Gràfic
  • Programació de Videojocs
  • Animació de jocs per ordinador
  • Disseny Gràfic Digital Interactiu
  • Arquitectura i Edificació
  • Arquitectura Paisatgista

ESAT té una gran demanda a nivell internacional i un important component pràctic.

Universal Arts School

Escola internacional d’animació i disseny amb campus a València i Hollywood. Ofereix programes que van des de màsters i dobles màsters fins a llicenciatures de 4 i 5 anys. Està especialitzada en:

  • Animació
  • Videojocs
  • Cinema Digital
  • Art

Amb un clar enfocament pràctic, diverses fonts situen Universal Arts School com la 15a millor escola d’animació del món i la primera d’Espanya.

OWN València, l’esdeveniment gaming de l’estiu

Dins del programa dut a terme per la iniciativa Valencia Game City, arriba aquest event gaming a la ciutat que, en la seua primera edició, torna a posar el gamer al centre de tot. Amb l’esperit de DreamHack renovat, s’ha treballat per aconseguir experiències encara més immersives i memorables amb l’ajuda de les últimes tecnologies. A més de ser una delícia per a qualsevol aficionat, també serà un punt de trobada de l’ecosistema gaming i d’innovació local i internacional, una palanca de desenvolupament per a la indústria.

Alguns dels punts destacats del programa que tindrà lloc del 5 al 7 de juliol a la capital del Túria són els següents:

  • Doble jornada Superliga de la LVP-Lliga de Videojocs Professional
  • Finals de VALORANT
  • OWN Connect (xerrades professionals B2B)
  • Primera edició dels Phygital Games a Espanya
  • Podcasts
  • Unreal Series Fortnite
  • Final VR Masters
  • Tornejos Open de Pokémon, Tekken, etc.
  • Women’s Gaming CUP
  • SIM Racing

La indústria del videojoc porta anys brillant a València, i de la mà de Valencia Game City, la projecció promet ser meteòrica.

 

Compartir noticia:

Entradas relacionadas