El nostre partner de juny: València Game City
València Game City és una iniciativa de l’Ajuntament de València dissenyada per a impulsar la indústria del videojoc i els esports electrònics locals, posicionant la ciutat com a referent global en el sector. Actualment, compta amb la participació de 30 empreses, amb l’objectiu de doblar aquesta xifra l’any vinent.
Amb una inversió de 150.000 € i sota la direcció d’Arturo Castelló, CEO d’Encom, la iniciativa està recolzada per l’experiència d’una figura clau en l’organització d’esdeveniments i competicions en la indústria del videojoc, el hardware i la tecnologia. Al seu currículum destaca la celebració de més de 10 edicions de DreamHack a València, el festival digital més gran del món, que enguany tindrà una edició encara més ambiciosa a la ciutat.
Hola, Arturo! Pots donar-nos una visió general de València Game City i dels seus objectius principals?
València Game City és una iniciativa públic-privada destinada a consolidar València com a hub líder en la indústria del videojoc i els esports electrònics. Els seus objectius principals inclouen:
- Enfortir la indústria local.
- Fomentar la innovació i l’educació.
- Promocionar el turisme i la cultura.
- Impulsar el desenvolupament tecnològic.
- Utilitzar els videojocs i els esports electrònics com a eines d’inclusió social.
¿
Què va inspirar la creació de València Game City?
La necessitat d’estructurar una indústria local de videojocs i esports electrònics poc vertebrada, evitar la fuga de talent i aprofitar les oportunitats perdudes a causa de la falta de consolidació d’intents associatius previs. A més, el reconeixement social i la maduració de la indústria, juntament amb una voluntat política tangible i real, van motivar aquesta iniciativa.
Com encaixa aquesta iniciativa en l’estratègia més àmplia d’innovació i desenvolupament econòmic de la ciutat?
València Game City promou la integració de la tecnologia i la cultura digital en diverses àrees, incloent-hi la salut, l’esport, l’educació, el turisme i l’art. També fomenta la col·laboració públic-privada i la creació d’un ecosistema dinàmic que atraga inversions i talent, alineant-se amb el projecte marc València Innovation Capital.
Quins són els fites clau i els terminis per al desenvolupament de València Game City?
Algunes de les fites principals són:
- La creació d’una identitat corporativa i el llançament d’un pla de comunicació.
- La posada en marxa i dinamització de l’espai València Game City a La Harinera.
- La creació de la Càtedra d’Esports i Active Gaming.
- L’organització de missions comercials a fires internacionals del sector.
En els primers dotze mesos també es treballarà en l’organització d’esdeveniments i trobades de networking i divulgació, aquí a València.
Quins recursos i associacions s’estan utilitzant per a recolzar aquesta iniciativa?
Disposem de recursos com ara:
- El Centre d’Innovació La Harinera, que actua com a espai de treball i networking.
- Una línia econòmica específica per al desenvolupament del programa.
- Una xarxa de professionals, experts de la indústria, associacions empresarials i entitats col·laboradores.
Com s’està involucrant les empreses locals i startups en aquesta iniciativa?
Les empreses locals i startups poden participar mitjançant xarxes de col·laboració, esdeveniments i oportunitats de networking. València Game City també promou:
- La participació agrupada en fires i esdeveniments internacionals.
- El llançament de premis i reptes relacionats amb el desenvolupament de videojocs.
- La inclusió en programes de formació i seminaris.
Quin impacte es preveu que tinga en l’economia local i el mercat laboral?
Es preveu que València Game City impulse l’economia local atraient inversions i creant oportunitats d’ocupació en el sector dels videojocs i esports electrònics. També fomentarà la formació de professionals altament competitius i promourà el desenvolupament de tecnologies emergents, contribuint així al creixement econòmic i la generació d’ocupació a la regió.
¿Com millorarà aquesta iniciativa la reputació de València a nivell nacional i internacional?
València Game City millorarà la reputació de València posicionant-la com a líder en la indústria dels videojocs i els esports electrònics, promovent la ciutat com a destinació atractiva per a esdeveniments i festivals de gran envergadura. A més, fomentarà la col·laboració amb hubs similars en altres ciutats i països, i atraurà empreses i professionals que triaran València com a destinació per establir-se.
¿Com veu l’evolució de la indústria del gaming a València en els pròxims 5-10 anys?
S’espera que es consolide encara més, amb un creixement significatiu en la formació de talent, el desenvolupament de noves tecnologies i l’atracció d’inversions. València podria convertir-se en un referent internacional, no sols en termes de producció de videojocs i esports electrònics, sinó també en innovació tecnològica i desenvolupament cultural.
¿Quins són els majors desafiaments que teniu per davant?
Potenciar la creació d’empreses sostenibles en el sector de videojocs i esports electrònics, atraure empreses del sector perquè s’establisquen a València, conscienciar la societat valenciana sobre la rellevància d’aquesta indústria i connectar el talent local i les empreses de gaming amb els desafiaments de la ciutat. Abordar aquests desafiaments és crucial per a assegurar l’èxit i la sostenibilitat a llarg termini de la iniciativa.
Retenció de talent
Com ens comenta Arturo Castelló, un dels objectius de Valencia Game City és retindre el talent format a la nostra ciutat. No parlem només de quantitat, sinó també de qualitat. Aquests són dos dels centres d’estudis de València dels quals ix el talent més punter per a la indústria del disseny i els videojocs.
Escuela Superior de Arte y Tecnología (ESAT) Innovation School
Aquesta escola privada s’ha posicionat com la 1a escola de videojocs a Espanya, la 4a a Europa i la 7a a tot el món, segons el rànquing elaborat per la American GAMEducation. Amb un enfocament en art, disseny i tecnologia, aquesta escola forma cada any professionals en:
- Disseny Gràfic
- Programació de Videojocs
- Animació de jocs per ordinador
- Disseny Gràfic Digital Interactiu
- Arquitectura i Edificació
- Arquitectura Paisatgista
ESAT té una gran demanda a nivell internacional i un important component pràctic.
Universal Arts School
Escola internacional d’animació i disseny amb campus a València i Hollywood. Ofereix programes que van des de màsters i dobles màsters fins a llicenciatures de 4 i 5 anys. Està especialitzada en:
- Animació
- Videojocs
- Cinema Digital
- Art
Amb un clar enfocament pràctic, diverses fonts situen Universal Arts School com la 15a millor escola d’animació del món i la primera d’Espanya.
OWN València, l’esdeveniment gaming de l’estiu
Dins del programa dut a terme per la iniciativa Valencia Game City, arriba aquest event gaming a la ciutat que, en la seua primera edició, torna a posar el gamer al centre de tot. Amb l’esperit de DreamHack renovat, s’ha treballat per aconseguir experiències encara més immersives i memorables amb l’ajuda de les últimes tecnologies. A més de ser una delícia per a qualsevol aficionat, també serà un punt de trobada de l’ecosistema gaming i d’innovació local i internacional, una palanca de desenvolupament per a la indústria.
Alguns dels punts destacats del programa que tindrà lloc del 5 al 7 de juliol a la capital del Túria són els següents:
- Doble jornada Superliga de la LVP-Lliga de Videojocs Professional
- Finals de VALORANT
- OWN Connect (xerrades professionals B2B)
- Primera edició dels Phygital Games a Espanya
- Podcasts
- Unreal Series Fortnite
- Final VR Masters
- Tornejos Open de Pokémon, Tekken, etc.
- Women’s Gaming CUP
- SIM Racing…
La indústria del videojoc porta anys brillant a València, i de la mà de Valencia Game City, la projecció promet ser meteòrica.